آموزش تعمیرات لوازم خانگی

در این بلاگ ما میخواهیم منابع و مقالات معتبر برای آموزش تعمیرات لوازم خانگی رو معرفی کنیم.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

در این بلاگ ما میخواهیم منابع و مقالات معتبر برای آموزش تعمیرات لوازم خانگی رو معرفی کنیم.

کلمات کلیدی

طرز روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3215

روشن کردن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان

روشن کردن ابگرمکن

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3315if

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3315

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3218i

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3118

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3112

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان

روشن کردن آبگرمکن بوتان

کیفیت تلویزیون های اسنوا

کیفیت تلویزیون اسنوا

کیفیت تلوزیون اسنوا

پنل تلویزیون اسنوا ساخت کجاست

نظرات در مورد تلویزیون اسنوا

معایب تلویزیون اسنوا

مزایا و معایب تلویزیون اسنوا

قطعات تلویزیون اسنوا ساخت کجاست

تلویزیون اسنوا ساخت کجاست

بهترین تلویزیون 1400

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا

نحوه روشن کردن پکیج بوتان اپتیما

نحوه روشن کردن پکیج بوتان

طریقه روشن کردن پکیج

طرز روشن کردن پکیج بوتان

روشن کردن پکیج دیواری بوتان

روشن کردن پکیج بوتان در زمستان

روشن کردن پکیج بوتان

روش روشن کردن پکیج بوتان

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

NVMe

رابط کنترل­ کننده حافظه غیر فرار (NVMe) یک پروتکل واسط ه­ای مقیاس ­پذیر است که برای بهره ­گیری کامل از موازی ­سازی پیشنهاد شده توسط فن­ آوری­ های NVM مثل فلش توسعه داده شده است. امروزه با استفاده از درایوهای حالت جامد سریع (SSDs)، مشکلات مربوط به عملکرد شامل نرخ داده واسط هاست نسبت به پهنای باند وسیله ذخیره­ سازی می ­باشد.

NVMe برای بررسی این موضوع توسعه داده شده است. این فن­آوری از پروتکل رابط کنترل­کننده PCI (PCIe) استفاده می­کند و طوری طراحی شده که سریعتر از پروتکل­هایی مثل SAS و SATA عمل کند که به طور اورجینال با مشخصات درایو دیسک سخت (HDD) طراحی­ شده بودند.

در این متن، به صورت مختصر بعضی مفاهیم اساسی را بررسی می­کنیم که باعث می­شود NVMe دارای ویژگی نرخ انتقال داده بالا باشد. سپس به طور مختصر Flashtec NVMe میکروچیپ ۳۱۰۸ را بررسی می­کنیم – یک کنترل­کننده NVMe SSD شرکتی از نسل ۴ PCIe هشت کاناله که به تازگی منتشر شده است.

 

یک اختلاف اساسی بین هاردهای SSD و HDD

با یک HDD، عمل نوشتن/خواندن از یا به یک بخش خاص از دیسک، احتیاج به حرکت هد به محل مناسبی در صفحه چرخش دارد (تأخیری که اغلب به عنوان زمان جستجو در نظر گرفته می­شود). بنابراین HDD ها به داده­های متوالی و نسبتاً کند دسترسی دارند.

پروتکل SAS که برای تعداد زیادی از خریداران ذخیره­سازی جز انتخاب اصلی محسوب می­شود، در اصل با مشخصات HDD طراحی شده است. به طور متضاد، سیستم­های ذخیره­سازی فلش از سطوح مختلف موازی­سازی برای دستیابی به ورودی­های خواندن/نوشتن بالاتر استفاده می­کند.

معماری یک SSD نمونه در شکل زیر نشان داده شده است.

NVMe

نمونه­ای از معماری یک SSD نمونه.

 

در این حالت، چند وسیله حافظه NAND متفاوت به عنوان یک کانال در کنار یکدیگر قرار می­گیرد. خط سیر داده معمولاً برای کار با وسایل مختلف حافظه یک کانال به صورت موازی و همچنین برای دستیابی به ورودی بالاتر بکار گرفته می­شود.

برای مثال، در حالیکه در بخش حافظه اول یک کانال، عملکرد نوشتن در حال انجام شدن است، اطلاعات آدرس یک عمل نوشتن که در حال وارد­شدن است، می­تواند به بخش حافظه دوم انتقال داده شود. برای دستیابی به این عملکرد موازی، کنترل­کننده فلش باید اطلاعاتی را توزیع کند که از یک واسطه خارجی بین کانال­های مختلف دریافت می­کند.

ساختار فوق یک SSD را قادر می­سازد که به صورت لحظه­ای و موازی به سلول­های حافظه دسترسی داشته باشد. برای SSD هایی امروزی، اگر به دنبال موازی­سازی گسترده ذاتی و حداقل تأخیر هستیم، احتیاج به یک پروتکل واسطه­ای بهینه­شده جدید داریم.

این پروتکل جدید که از ابتدا تا به امروز برای معماری SSD طراحی شده است، NVMe می­باشد. NVMe ها برای اینکه عملکرد مقیاس­پذیر ناموازی داشته باشند، از باس PCIe همراه با خط فرمان استفاده می­کنند. در ادامه ما این دو ویژگی را بررسی کرده­ایم.

 

چرا PCIe؟

PCIe یک واسط باس با هدف در نظرگرفته شده کلی است که در هر دو کاربرد انجام محاسبه برای مشتری و شرکت مورد استفاده قرار می­گیرد. ما می­توانیم با استفاده از SSD بر پایه PCIe وسیله ذخیره­سازی را به طور مستقیم به صفحه پشت یک سرور متصل کنیم.

به هر حال، در حالتی که از پروتکل­های SATA و SAS استفاده می­شود، یک بلوک کنترل­کننده ذخیره­سازی بین SSD و پورت PCIe از پردازنده لازم است. به عنوان نتیجه، یک راه­حل که بر پایه SSD کار می­کند، PCIe را به CPU نزدیک­تر می­کند و تأخیر مرتبط با کنترل­کننده ذخیره­ساز را برطرف می­کند.

NVMe

یک راه­حل مبتنی بر PCIe. تصویر ارائه شده از SATA-IO

 

بعلاوه پهنای باند / عملکرد PCIe مقیاس­پذیر است و می­تواند نیازهای وسایل ذخیره­ساز فلش چند جانبه را در آینده برطرف کند. به طور مثال نسل سوم PCIe تا ۱۶ خط را برای انتقال داده پشتیبانی می­کند که هر خط نیز از ماکزیمم ورودی داده ۱ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می­کند.

 

صفوف Queue ها:

NVMe شامل مجموعه­ای از خط فرمان است که به پردازنده اجازه می­دهد که دستورات صادرشده را مرتب کند و آنها را به روشی مؤثر انجام دهد. این موضوع پردازنده را قادر می­سازد که به طور کامل از خاصیت موازی­سازی معماری SSD استفاده کند. هنگامی که یک خط فرمان تلاش می­کند که به NAND با حجم کاری زیاد دسترسی داشته باشد، هاست می­تواند براحتی این دستور را مرتب کند و با دستور بعدی در صف دستورات، کار خود را ادامه دهد. تکنیک مرتب­سازی در پروتکل­های SATA و SAS نیز بکار می­رود، به هر حال این پروتکل­ها به ترتیب از یک تک خط ۳۲ و ۲۵۶ فرمانی پشتیبانی می­کنند. NVMe می­تواند تا ۶۴۰۰۰ صف را داشته باشد که هر صف تا ۶۴۰۰۰ خط فرمان را پشتیبانی می­کند.

NVMe

نمودار صفوف فرمان NVMe.

 

این مورد همراه با نرخ انتقال داده بالای PCIe، باعث می­شود که NVMe بتواند از تمام ظرفیت­های SSD استفاده کند.

 

Flashtec NVMe 3108 میکروچیپ

کنترل­کننده Flashtec NVMe 3108  بسیاری از اصول مطرح­شده در بالا را با مثال نشان می­دهد. این وسیله به این منظور طراحی شده تا زیرساخت­های ابری با پهنای باند ذخیره­سازی و تراکم موردنیاز توسط هوش مصنوعی (AI) و حجم کاری فرآیند یادگیری ماشین (ML) را تأمین کند.

NVMe

نمودار کنترل­کننده Flashtec NVMe 3108 میکروچیپ.

 

این وسیله یک کنترل­کننده NVMe SSD شرکتی نسل ۴ از PCIe هشت کاناله می­باشد. وسیله جدید دارای بیش از یک میلیون عملکرد IO بر ثانیه (IOPS) برای حجم­های کاری تصادفی و بیش از ۶ گیگابایت بر ثانیه (GB/s) پهنای باند ترتیبی می­باشد.

خصوصیات میکروچیپ حاکی از آن است که کنترل­کننده Flashtec NVMe 3108 شامل یکپارچگی داده با کلاس شرکتی به صورت پایان به پایان و ویژگی­های امنیتی مانند روت سخت­افزاری اعتبار برای افزایش قابلیت اطمینان سیستم می­باشد.

آیا در گذشته شما با فن­آوری NVMe کار کرده­اید؟ تجربیات خود در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذارید.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیر بردهای الکترونیکی علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی آموزشگاه فنی پویان استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۳:۲۲
اصغر سیفی
سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۲۰ ب.ظ

آشنایی با انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

زمانی که رادیاتورها وارد بازار شدند تصور این مسئله که آنها دارای مدل های متنوعی هم شوند اصلا وجود نداشت. ولی شما باید بدانید که آنها بعد از مدتی دارای مدل های متنوعی گشتند و هر یک از انواع پنل رادیاتور هم کارایی متفاوتی داشتند.امروزه بسیاری از افراد برای اینکه بهترین سیستم گرمایشی را انتخاب کنند این نمونه را در نظر دارند و یکی از انواع آنها را انتخاب می نمایند.

شما باید به خوبی مدل هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهید تا یکی از آنها را که مناسب تر می باشد خریداری نمایید. در ادامه مهمترین انواع رادیاتورها را معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد.

معرفی انواع پنل رادیاتور برای نصب در ساختمان ها

شما باید به خوبی بدانید که انواع پنل رادیاتور را از چند جهت می توانید تقسیم بندی کنید و دسته بندی آنها را از این طریق انجام دهید. به طور معمول انواع این رادیاتورها را بر اساس جنس، ساخت، شکل و … تقسیم بندی می کنند و شما باید به خوبی اب این ویژگی و نکته که در مورد آنها وجود دارد آشنایی داشته باشید. برخی از مهمترین و اصلی ترین انواع این رادیاتورها بر اساس موارد گوناگون عبارت می باشد از :

  1. بر اساس ساخت

هر یک از انواع پنل رادیاتور بر اساس نوع ساختی که دارند به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از آنها تک لوله ای می باشد و دیگری دو لوله ای است که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. کارکرد و مزیت های آنها عبارت است از :

–  تک لوله ای

در آن دسته از انواع رادیاتورهایی که تک لوله ای هستند بخار به عنوان سیال مهمترین نقش را دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. شما از آنها می توانید برای لوله کشی هایی که روکار هستند استفاده کنید. بر این اساس لوله کمتری را مورد استفاده قرار می دهید که هزینه های شما در این صورت کاهش پیدا خواهد کرد. برای نصب آنها باید دقت بالایی داشته باشید که تنها متخصصان در این زمینه می توانند اقدام کنند. یکی از مهمترین مواردی که در مورد این نمونه از سیستم وجود دارد این است که برای ۴ تا ۶ رادیاتور می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

– دو لوله ای

از دیگر انواع پنل رادیاتور بر اساس ساخت نمونه های دو لوله ای هستند که آنها را به عنوان رادیاتورهای معمولی نیز شناسایی می کنند. آب به عنوان مهمترین و اصلی ترین سیال در این نمونه از سیستم مورد استفاده قرار می گیرد، انتقال دادن گرما در این سیستم بر اساس آب گرم است. به طور معمول شما باید بدانید این روش برای لوله کشی رادیاتورها بیشتر استفاده می شود. شما باید بدانید اگر مسیر لوله کشی در این سیستم ساخت بیشتر شود رادیاتورهایی که نزدیک تر هستند افت فشار کمتری پیدا می کنند. به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین ویژگی های آنها گرمای بیش از اندازه ای است که دارند.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

  1. بر اساس جنس

جنس هر یک از انواع پنل رادیاتور می تواند از فولاد، آلومینیوم و یا چدن باشد. البته که باید بدانید با توجه به زیبایی بیشتر سنگ و یا شیشه از آنها استفاده می کنند تا دکوراسیون داخلی زیباتر شود. به طور معمول پنل های رادیاتور را از فولاد می سازند و بخش بیرونی آن را از جنس پلی استر طراحی می کنند. همین ویژگی آنها موجب می شود که آسیب کمتری به آنها وارد شود و عمر طولانی تری داشته باشند. این نمونه از رادیاتورها جدید می باشد و بر همین اساس هر ایرادی که رادیاتورهای قبلی داشته اند با استفاده از این رادیاتور جبران گشته است. جنس آنها به گونه ای است که مقاومت بسیار زیادی را در برابر ضربه از خود نشان می دهد و همین مورد از جمله مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد که شما می توانید در نظر داشته باشید.

  1. بر اساس شکل ظاهری

شما باید بدانید که هر یک از انواع پنل رادیاتور زیبایی بسیار زیادی دارند و همین مورد از جمله مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد. بیشتر آنها جنس فولاد دارند که همین مورد زیبایی آنها را افزایش داده است. استحکام بالای آنها علاوه بر زیبایی که دارند محبوبیت شان را تا حد بسیار زیادی بالاتر برده است. بسیاری از افرادی که می خواهند زیبایی دکوراسیون داخلی خود را با رادیاتورهای مناسب بیشتر کنند این نمونه از رادیاتورها را انتخاب می کنند.

  1. بر اساس برند

شما باید بدانید هر یک از پنل های رادیاتور تولید شده برندهای متنوعی می باشند و هر یک از آنها هم ویژگی های خاصی را روی پنل اجرا کرده اند. زمان خرید هر یک از آنها بهتر است به خوبی در مورد ویژگی ها و برندهای آنها اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید تا بتوانید بهترین نمونه آنها را خریداری کنید. دقت داشته باشید که هر یک از این برندها ویژگی ها و نکات خاصی را روی پنل اجرا کرده اند و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. قیمت آنها متفاوت است و زمان خرید باید به خوبی قیمتی که دارند را هم بررسی کرده تا بهترین نمونه را بر اساس بودجه خود خریداری کنید.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

نکاتی در مورد خرید انواع پنل رادیاتور

برای خرید هر یک از انواع پنل رادیاتور باید به خوبی به برخی از نکات دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین نمونه را خریداری کنید. برخی از این نکات که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آنها توجه داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. منبع گرمایشی

شما اگر می خواهید گرمای ساختمان اداری و یا مسکونی خود را با استفاده از رادیاتوری پنلی تامین کنید باید به خوبی مدل رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید. اگر ساختمان شما دارای شوفاژ مرکزی است باید مدل های دیگر را برای ساختمان خریداری کنید. اینکه منبع گرمایشی ساختمان شما چیست اهمیت بسیار زیادی دارد و زمان خریداری انواع پنل رادیاتور باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

  1. اندازه رادیاتور پنلی

اندازه رادیاتورها را باید به خوبی بررسی کنید تا با فضای مورد نظر شما مطابقت های لازم را داشته باشد. اندازه های طولی از ۴۰ سانتی متر تا ۲ متر می رسند و همین مورد شما را زمان انتخاب و خرید راهنمایی می کند. شما باید به خوبی اندازه ها را بررسی کنید تا بتوانید یکی از آنها را که بیشتر نیاز دارید را خریداری نمایید.

  1. بازده گرمایی

یکی از موارد دیگری را که زمان خرید رادیاتور باید در نظر داشته باشید بازده گرمایی می باشد که چند اینچ است. درجه سانتیگراد را باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا از آن اطمینان خاطر داشته باشید. دقت داشته باشید که مساحت فضای شما زمان انتخاب این پکیج اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

  1. شکل ظاهری رادیاتور

یکپارچه بودن انواع پنل رادیاتور و داشتن روکش سفید اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی آن را زمان خرید در نظر داشته باشید. مقاومت بالای این رادیاتورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که شما زمان خرید باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. اینکه رادیاتور شما زیبایی داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی باید بدانید که پنل های رادیاتور زیبایی بسیار زیادی دارند و شما باید به خوبی دقت داشته باشید که این زیبایی دچار ضربه و آسیب نشده باشد.

  1. ضمانت نامه معتبر

شما نه تنها زمان خرید انواع پنل رادیاتور بلکه زمان خرید هر یک از بخش های دیگر رادیاتور باید به خوبی ضمانت نامه آن را مورد بررسی قرار دهید. دقت داشته باشید که ضمانت نامه به شما کمک می کند با خیال آسوده از آنها استفاده کنید و همین امر نقش بسیار مهمی برای خرید هر یک از انواع آنها دارد و شما هم بید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

  1. قیمت رادیاتور

در نهایت باید بدانید که هزینه و قیمتی که شما برای خرید هر یک از پنل های رادیاتور پرداخت می کنید چقدر است. عوامل بسیار زیادی روی این قیمت تاثیر دارد و شما باید به خوبی این عوامل را شناسایی کنید تا بتوانید یکی از آنها را خریداری نمایید. دقت داشته باشید که این عوامل متنوع می باشند و باید آنها را به صورت جزئی مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال تعداد پنل ها، برند پنل ها، کیفیت و … اهمیت بسیار زیادی دارند و شما باید آنها را زمان پرداخت هزینه به خوبی در نظر داشته باشید.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

مزیت های انواع پنل رادیاتور

هر یک از انواع پنل رادیاتور که وارد بازار شده است نسل جدیدی می باشند که طرفداران بسیار زیادی دارند. ورق های فولادی با ضخامت ۱.۱۵ روی آنها به کار رفته شده است که سطح حرارتی آنها را به خوبی صاف می کند. یکنواخت بودن گرما در این نمونه از رادیاتورها یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی می باشد که تمامی آنها دارند. شما با استفاده از آنها می توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را بسیار زیباتر سازید و همین مورد یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد که شما باید از آن اطلاع داشته باشید. در واقع باید بدانید که هر یک از انواع پنل رادیاتور مزیت های بسیار زیادی دارد و برخی از آنها که اهمیت بیشتری دارد و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. وزن آنها بسیار کم است و به همین دلیل باید بدانید که شما به راحتی می توانید آنها را در هر مکانی که مایل هستید نصب کنید. وزن کم آنها از آن دسته ویژگی ها و مزیت های مهمی می باشد که بسیاری از افراد به آن توجه دارند.
  2. زیبایی و شکیل بودن آنها موجب شده است که افراد برای زیبایی ساختمان خود از آنها استفاده کنند. شما می توانید آنها را برای زیباسازی ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. در واقع باید بدانید اگر برای شما اهمیت دارد که فضای ساختمان تان زیباتر شود باید آنها را مورد استفاده قرار دهید.
  3. با استفاده از آنها دیگر نیازی نیست گردش آب درون آنها زیاد انجام شود. در واقع شما باید بدانید نیاز کمتر آنها به گردش آب از دیگر ویژگی ها و مزیت هایی می باشد که شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید.
  4. بازده گرمایی این نمونه از رادیاتورها بیشتر است که موجب می شود شما گرمای بیشتری را از آن دریافت کنید و همین مورد یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد.
  5. آسایش حرارتی بیشتری در این نمونه از رادیاتورها وجود دارد که شما می توانید از آنها با خیال راحت در ساختمان خود استفاده کنید.
  6. از آنجایی که جنس اصلی آنها از فولاد می باشد باید بدانید که سازگاری بسیار بیشتری با پکیج ها دارند و همین مورد از جمله مهمترین ویژگی های آنها می باشد.
  7. هزینه خریداری آنها به نسبت مدل های دیگر کمتر است، که البته باید بدانید به دلیل زیبایی و شکیل بودن آنها باید هزینه بیشتری را برای تهیه آنها پرداخت کنید.
  8. عمر و دوام آنها نسبت به بسیاری از پنل های دیگر بیشتر است و به همین دلیل شما می توانید تا سال های سال از آنها استفاده کنید.
  9. حرارت بالایی را به بهترین نحو ممکن می توانید به وسیله این پنل ها منتقل نمایید که همین مورد ویژگی بسیار مهمی به شمار می رود.
  10. آب بندی ویژه و عالی آن از دیگر مزیت هایی می باشد که دارد.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیرات پکیج علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از دوره آموزش تعمیرات پکیج آموزشگاه فنی پویان استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۰ ، ۱۳:۲۰
اصغر سیفی

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

چگونه طراحی­های مرجع  مربوط به دوربین مداربسته از پنج نام بزرگ یعنی Renesas، NXP، Qualcomm، Microchip و TI با یکدیگر مقایسه می­شود؟

سال پیش چشم­اندازهای بازار جهانی آشکار کرد که محموله­های دوربین­های IP در سراسر جهان احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون تجاوز خواهد کرد. با این حجم از تقاضا تعداد زیادی از شرکت­هایی که در حوزه نیمه هادی فعالیت می­کنند، دچار چالش شدند تا طراحی­های مرجعی را برای چنین وسایلی منتشر کنند.

تازه­ترین طراحی مرجع برای دوربین­های مدار بسته توسط Renesas و همکاران آن ارائه شده است و این ادعا را مطرح کرده­اند که طراحی مبتنی بر حسگر تصویر CMOS آنها دارای وضوح ۴k با ۸M پیکسل است. علاوه بر Renesas، NXP، Quacomm، Texas Instruments و Microship همچنین طراحی­های مرجعی از دوربین امنیتی خودشان را منتشر کرده­اند.

در این مقاله ما به طور مختصر ارزیابی خواهیم کرد که هر یک از این طراحی­ها چطور در برابر یکدیگر عمل می­کنند؟

Renesas

Renesas با همکاری Novatek Microelectronics و Systemtec Corporation Ltd اخیراً یک طراحی مرجع را برای کاربردهای امنیتی و مدار بسته منتشر کرده است.

گفته شده که طراحی مرجع با محوریت حول حسگر تصویر CMOS RAA462113FYL از Renesas قادر است با کیفیت بسیار بالایی (UHD) شی فعال را شناسایی و تشخیص بدهد. حسگر همچنین از ۳۰fps در خروجی دیجیتالی ۱۲ بیتی پشتیبانی می­کند.

Novatek پردازنده سیگنال تصویری دو هسته­ای ۸۰۰ مگاهرتزی خود را با حسگر Renesas یکپارچه کرده است و Systemtec روی طراحی هر دو بورد کار کرده است: هم از Renesas و هم از Novatek. طراحی موردنظر کار فوکوس خودکار با تشخیص فازی و نرم­افزار لنزهای زوم را پیاده­سازی می­کند که با لنزهای کم قیمت سازگار است؛ که باعث می­شود برای طراحان هزینه­های توسعه ارزان­تر شود.

 

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

طراحی مرجع Renesas – Novatek – Systemtec با حسگر تصویری CMOS از Renesas

 

NXP

یک طراحی مرجع که با طراحی­های انجام­شده توسط Renesas، Novatek و Systemtec  قابل رقابت است، طراحی مرجع دوربین IP  نوع i.MX27 NXP می­باشد. طراحی NXP بستری را با کارایی بالا برای نظارت تصویری دیجیتالی فراهم می­کند. شرکت همچنین ادعا می­کند که این طرح کار فشرده­سازی واقعی ویدیو را با وضوح ۷۲۰ در ۴۸۰ پیکسل و با رنگ کامل در ۳۰fps ممکن می­سازد. این طرح دارای طراحی­های کم مصرف و کاربردهای صنعتی با رنج دمایی عملیاتی گسترده خود می­باشد.

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

بلوک دیاگرام دوربین IP نوع NXP’s i.MX27

طراحی مرجع دوربین i.MX27 IP مشابه با طراحی Renesas قابلیت ارتباط با یک کارت SD، SDIO، اترنت (شبکه محلی کابلی) و یو اس بی ۲ را دارد. این واحد همچنین دارای میکروفون، ۶۴ مگابایت SDRAM، فلش ۳۲ مگابایتی NOR و فلش ۱۲۸ مگابایتی NAND می­باشد.

 

Qualcomm

Qualcomm دارای دو طراحی مرجع است: پلت­فرمهای ۳۰۰ و ۴۰۰ که برای کاربردهای دوربین هوشمند و یادگیری ماشین ساخته شدند. این واحد طراحی دارای ISP دوگانه است، رزولوشن ۴K UHD را ممکن می­سازد و از ۱۶M پیکسل پشتیبانی می­کند. کوالکام بیان می­کند که آن طراحی، این وظایف را از طریق یک طراحی محاسباتی ناهمگن با حداقل توان انجام می­دهد.

این طراحی شامل موارد زیر است:

  • رابط صوت ۲۴ بیتی
  • GPU 64 بیتی با عملکرد در ۷۸۰ مگاهرتزی
  • طراحی FinFET 10 نانومتری
  • پیاده­سازی­های امنیتی سخت­افزاری مثل موتورهای کریپتو سخت­افزاری و روت امنیتی

این طراحی همچنین دارای ۲ گیگابایت LPDDR4، ۱۶ گیگابایت eMMC و یک کارت میکرو SD تا حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. در این بیانیه همچنین مشخص شده است که این طرح همچنین از یو اس بی نوع C، HDMI، JTAG/UART و بلوتوث پشتیبانی می­کند.

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

بلوک دیاگرام پلت فرم کوالکام

میکروچیپ

میکروچیپ/ میکروسمی Timberwolf ZL38AMB به گونه­ای طراحی شده است که با پردازنده­های ویدیو Ambrella خود یکپارچه می­شود – و از میکروفون­های دوربرد، مکان­یاب صدا، کاهش نویز و یک کنسول اکو آکوستیک پشتیبانی می­کند.

بعضی ویژگی­های دیگر این طراحی شامل یک پردازنده صدای دوربین IP، یک اترنت (PoE) در جلو، یک پک دوبل از یکسو­کننده­های تمام پل بر پایه MOSFET و یک محافظ موج روشنایی PoE و … می­باشد.

طراحی مرجع پردازنده ویدیویی Ambrella دوربین IP

 

ادوات Texas

ادوات Texas همچنین دارای راه­حل طراحی دوربین شبکه IP خودش می­باشد. راه­حل TI برای سیستم­های توان پایین­تر با ذخیره­سازی نوع ابری و با امنیت بالا طراحی شده است. این نرم­افزار قادر به ارتباط از طریق Wi-Fi و بلوتوث (همراه با روش­های ارتباطی دیگر)  بوده و دارای ظرفیت­های صوتی همانند طراحی میکروچیپ می­باشد.

TI اطلاع داده که سیستمش یک طراحی بر پایه «توان درختی» است که از تعدادی منابع توان ورودی پشتیبانی کرده و مدیریت توان را ارائه می­دهد. همچنین شرکت شرح می­دهد که چطور وسایل حس­کننده حرکت در این طراحی در بازه­های طولانی عمل کرده و محرک­های کاذب را تشخیص می­دهد.

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

یک بخش از طراحی مرجع IP مربوط به دوربین TI

 

نتیجه ­گیری:

به طور کلی، شرکت­های اشاره­شده در بالا، طراحی­های جدیدی را ارائه کرده­اند که به مهندسان برای پیاده­سازی طراحی­هایشان در یک روش ساده و مقرون به صرفه کمک می­کند؛ در حالیکه هر طراحی نقاط برجسته خود را دارا می­باشد، به صورتیکه عملکرد بهینه­شده­ای را برای مواردی مثل رزولوشن، ظرفیت­های صوتی یا تصویری و یا امنیت داده فراهم می­کند.

آیا شما با طراحی­های دوربین IP قبلاً کار کرده­اید؟ برای سایر مهندسینی که با این دستگاه­ها کار می­کنند، چه توصیه­هایی می­توانید ارائه بدهید؟ تجربیات خود را با من در میان بگذارید

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیر بردهای الکترونیکی علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از آموزش تعمیرات برد الکترونیکی آموزشگاه فنی پویان استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۸
اصغر سیفی
چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۱۵ ب.ظ

تعمیر دوربین مدار بسته

 

تعمیر دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته از تجهیزات نظارتی و کنترلی ساختمان ها به شمار می رود. به همین دلیل است که آگاهی داشتن از تمام قسمت های یک سیستم مدار بسته، به افزایش عمر سیستم و عملکرد تصویربرداری آن کمک زیادی می کند.

هنگامی که سیستم های مدار بسته جدید توسط کارشناسان نصب و راه اندازی می شوند، دستگاه ها ممکن است با یک سری مشکلاتی رو به رو شوند. این مشکلات می تواند در تصویربرداری اختلال جدی ایجاد کند و کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته را تحت تأثیرخود قرار دهد.

دوربین هایی که مدت زمان زیادی است که در حال کار کردن هستند نیز دچار برخی از مشکلات خواهند شد. نکته مهم در مورد این سیستم ها این است که در صورت بروز هر گونه مشکل یا ایراد در هر یک از بخش ها آن، بهتر است موضوع را با کارشناسان این حوزه مطرح نمود و از آن ها برای رفع این مشکلات کمک گرفت.

بدیهی است که عیب یابی دوربین مدار بسته باید توسط متخصصان فنی انجام شود. معمولاً قطعی دوربین های مدار بسته ، شامل قطعی کابل، خرابی سوکت و پورت های خروجی است.

بررسی مهم ترین مشکلات یک دوربین مدار بسته :

همانطور که می دانیم یک سیستم مدار بسته از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این قسمت ها می توانند دچار مشکل شوند. در ادامه به برخی از مهم ترین مشکلات دوربین مدار بسته اشاره می کنیم.

 

مشکلات مربوط به دوربین مدار بسته :

  • بزرگ نمایی و زوم دوربین درست کار نمی کند.
  • تصویر دوربین مدار بسته برفکی است.
  • منوی OSD دوربین مدار بسته نیاز به آپدیت دارد.
  • دوربین مدار بسته روشن نمی شود.
  • دوربین مدار بسته نمی چرخد.
  • دوربین، صدا را پخش نمی کند.
  • نویز دوربین مدار بسته در تصاویر آن
  • میزان نور دوربین مدار بسته خیلی کم و یا خیلی زیاد است.

 

مشکلات مربوط به دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR :

  • دستگاه DVR با هارد دیسک هماهنگ نیست.
  • DVR نمی تواند تصاویر را نمایش دهد.
  • DVR، تصاویر را ذخیره نمی کند.
  • دستگاه DVR روشن نمی شود.
  • تنظیمات DVR به درستی عمل نمی کند.
  • دستگاه های DVR و دستگاه NVR صدا دارند اما تصویر ندارند.
  • دستگاه های DVR و NVR، در حین کار کردن داغ می شوند.

بدیهی است، هر یک از مشکلات فوق باید توسط کارشناسان تعمیر دوربین مدار بسته برطرف شود.

 

رایج ترین مشکلات دوربین مدار بسته و نحوه برطرف کردن آن :

 

تعمیر دوربین مدار بسته

 

یکی از رایج ترین مشکلات پس از نصب دوربین مدار بسته این است که تمام تجهیزات روشن هستند، اما دوربین تصویر ندارد.
در مرحله اول برای رفع این مشکل باید ابتدا مطمئن شوید که سیستم به برق متصل است. اگر دوربین به برق وصل باشد و تصویری نمایش داده نشود، توصیه می شود فیش ها و کابل ها را کنترل کنید. پس از بررسی کابل های اصلی، سیم های داخلی دوربین مدار بسته را کنترل کنید.

در مرحله بعدی، منبع تغذیه را بررسی کنید. در برخی موارد ممکن است از یک منبع تغذیه برای چند دوربین استفاده شود. در این حالت باید اتصالات ورودی و خروجی آداپتور دوربین مدار بسته را نیز بازرسی کنید. اگر دستگاه DVR یا خود دوربین مدار بسته نتوانند تصاویر را ذخیره کنند، باید هارد دیسک را از لحاظ ظرفیت نگهداری داده ها بررسی کنید. افت ولتاژ و آمپر نیز می تواند بر روی کیفیت تصاویر اثر بگذارد.

 

برای تعمیر دوربین مدار بسته باید چه تخصصی داشت :

تعمیر دوربین مدار بسته با توجه به پیچیدگی تجهیزات داخلی آن ها، نیازمند دانش تخصصی و آگاهی بیشتر افراد در این زمینه است. یک تعمیرکار دوربین مدار بسته، باید اطلاعات کاملی در رابطه با قطعات الکترونیکی دوربین ها و نحوه عملکرد آن ها داشته باشد. مواردی که در تعمیر دوربین مدار بسته اهمیت دارند به شرح زیر است:

  • آشنایی با قطعات الکترونیکی
  • آشنایی با انواع دوربین مدار بسته
  • مراحل تصویربرداری دوربین ها
  • عملکرد لنزها و انواع آن ها
  • آشنایی با حسگرها
  • نحوه باز و بسته کردن دوربین مدار بسته
  • اتصال DVR به شبکه اینترنت
  • تنظیمات دوربین و دستگاه های ضبط کننده تصویر
  • نحوه نصب نرم افزارهای کاربردی دوربین ها
  • نصب و تنظیم مدار داخلی دوربین
  • روش های برطرف کردن نویز در دوربین مدار بسته
  • تنظیم و اتصال کابل ها و سیم ها
  • انواع هارد دیسک و اجزای آن ها
  • دانش سخت افزاری

 

برخی از انواع دوربین مدار بسته مانند دوربین دام و دوربین مدار بسته اسپید دام که به صورت چرخشی کار می کنند، ممکن است موتور آن ها دچار مشکل شود و در نتیجه در چرخش آن ها اختلال ایجاد می شود. تعمیر دوربین مدار بسته چرخشی شامل بازرسی فنی موتور دوربین می شود.

 

آموزش تخصصی پیشنهادی ما به شما: آموزش نصب دوربین مدار بسته

 

نحوه تعویض قطعات مهم دوربین مدار بسته در هنگام تعمیر :

 

تعمیر دوربین مدار بسته
 

برای تعمیر دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب، ابتدا بدنه دوربین را باز کنید. دوربین های مادون قرمز دارای یک سری لامپ LED است؛ در صورت خرابی هر یک لامپ ها، می توان آن ها را به راحتی تعویض نمود.

پس از لامپ، لنزها قرار گرفته اند. برای جایگزینی لنز دوربین مدار بسته ، ابتدا باید پیچ های اطراف آن را باز کنید و لنز را جایگزین نمایید. در تعویض لنز باید دقت زیادی کرد. زیرا برای این کار باید چرخ دنده ها در یکدیگر محکم شوند.

قطعه دیگری که در دوربین مدار بسته ممکن است دچار خرابی شود، سنسورها هستند. سنسورها یک قطعه مربعی شکل هستند که درست پس از لامپ های LED قرار گرفته اند.

به طور کلی تمام مشکلاتی که برای دوربین مدار بسته به وجود می آید، مربوط به نحوه اتصال سیم ها، سنسورها، لامپ مادون قرمز و دستگاه ضبط تصاویر است. تعمیر دوربین مدار بسته باید توسط کارشناسان ماهر انجام شود.

آموزش دوره های فنی حرفه ای در آموزشگاه فنی پویان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۵
اصغر سیفی

تعمیرات تخصصی پکیج

مشکلات شایع استفاده از پکیج

پکیج ها که در دهه های اخیر مهمان خانه های بسیاری شده اند؛ همان طور که ویژگی های قابل توجه و بسیار زیادی دارند و می توانند برای شما بسیار مفید و مهم تلقی شوند؛ در عین حال ممکن است با مشکلات شایع بسیار زیادی هم رو به رو شوند و سبب اعمال هزینه های گزافی به منظور تعمیر آن ها شوند. به همین علت با توجه به این مسئله که تعمیر پکیج ممکن است هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارد؛ بهتر است که اصول مراقبتی از این وسیله کارآمد و مفید را به خوبی در طول استفاده از آن ها رعایت کنید تا هیچ گاه با مشکلات و ایراد های مختلفی در دستگاه مورد نظر خویش مواجه نشوید. یکی از همین مشکلات شایع که در غالب پکیج ها مشاهده می شود؛ مشکلات مربوط به مبدل حرارتی آن هاست. به همین منظور در ادامه به آموزش تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج پرداخته شده است تا با آموزش های دیده شده در این خصوص بتوان تا حد زیادی از خرابی و آسیب پکیج جلوگیری به عمل آورد و در صورت خرابی بتوان با استفاده از راهکارهای لازم مشکل به وجود آمده را خیلی سریع تعمیر نمود تا باری دیگر بتوان از این وسیله مفید و کارآمد به خوبی استفاده به عمل آورد. پس اگر شما هم در منزل خویش از پکیج استفاده می کنید؛ با ما همراه باشید.

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی پکیج

معرفی مبدل حرارتی پکیج

یکی از بخش های بسیار مهمی که در پکیج ها وجود دارد؛ مبدل حرارتی آن هاست. به واقع مبدل حرارتی پکیج همان طور که از نام آن پیداست؛ بخش مهمی در پکیج می باشد که آب در آن گرم می شود. با توجه به این مسئله که پکیج های رایج در منزل مسکونی با توجه به گرمایش آب کار می کنند و با استفاده از جریان آب گرم است که رادیاتور ها گرم می شوند؛ پس باید در نظر داشت که اگر مبدل حرارتی آن ها به درستی کار نکند و دچار نقص فنی شوند؛ چه مصیبتی به باد می آورند. به این صورت که در صورت عدم استفاده درست و بهینه از مبدل حرارتی، پکیج نمی تواند گرمای مورد نیاز محیط اطراف خود را تأمین کند. به همین علت نیاز به تعمیر و بررسی دارد تا بتوان با تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج باری دیگر آب گرم مصرفی پکیج را تأمین نمود.

 

انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج

این نکته را باید در نظر داشت که مبدل حرارتی پکیج انواع و اقسام خاص و مختلفی دارد که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند و از عملکرد متفاوتی هم برخوردار می باشند. بنابراین یک تعمیرکار که برای تعمیر مبدل حرارتی پکیج رهسپار منازل مسکونی می شود؛ باید این نکته را در نظر داشته باشد که مبدل پکیج از چه نوعی است؟ به این صورت که برخی از آن ها ممکن است به صورت تک مبدله و برخی دو مبدله باشند. هر یک از آن ها به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند پس قدم اول در آموزش تعمیر مبدل حرارتی پکیج، شناخت انواع مختلف مبدل های حرارتی آن به شمار می آید.

آشنایی با قطعات مختلف پکیج

آشنایی با قطعات مختلف پکیج

آشنایی با انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج

با توجه به این مسئله که مبدل حرارتی پکیج به عنوان محفظه ای به جهت گرم کردن آب مورد نیاز مصرفی در پکیج انواع مختلفی دارد؛ بایستی در گام اول این انواع مختلف مبدل های حرارتی را شناخت تا در صورت تعمیر بتوان به خوبی آن را بر حسب نوع مبدل حرارتی موجود در پکیج ها تعمیر نمود. مبدل حرارتی دو منظور گونه ای از این انواع مختلف مبدل ها به شمار می آیند که هم مدار گرمایش را گرم می کند و هم دمای آب مدار بهداشتی را افزایش می دهد. با توجه به این مسئله که در این مبدل حرارتی دو لوله در داخل یکدیگر به کار گرفته شده اند که لوله دوم آن ها آب مدار گرمایشی عبور می کند؛ ممکن است پس از مدت زمانی استفاده از این مبدل حرارتی، شاهد ایجاد رسوب هایی در این لوله ها باشیم که بایستی هر چه زودتر نسبت به تمیز کردن آن اقدامات لازم را به عمل آورد. چر که در غیر این صورت اگر مبدل حرارتی مورد نظر را جرم زدایی نکنید؛ ممکن است عملکرد این قطعه از پکیج دچار اختلال شده و سیستم گرمایشی پکیج را با مشکلاتی مواجه سازد. به همین دلیل حتما می بایست به منظور جلوگیری از چنین رخدادی و اعمال هزینه های گزاف و بسیار زیاد تعمیرات مربوط به مبدل حرارتی در انواع مختلف آن همواره نسبت به رسوب گیری لوله اقدامات لازم را صورت دهید و اجازه ندهید که آنقدر جرم و رسوب در لوله ها قرار گرفته شود که سیستم پکیج شما را با مشکلات جدی مواجه سازد.

تعمیرات تخصصی پکیج

تعمیرات تخصصی پکیج

انجام تعمیرات مربوط به مبدل حرارتی پکیج

با توجه به این مسئله که مبدل حرارتی پکیج یکی از بخش های مهم در پکیج به شمار می آید؛ شما می بایست همواره نسبت به انواع مختلف مبدل های حرارتی در پکیج خود احتیاط های اولیه را در نظر داشته باشید تا این قطعه مهم و کارآمد کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. ولی به طور کلی در هر صورت اگر مبدل حرارتی پکیج شما با ایراد های فنی مواجه شد و عملکرد آن مختل شد و یا سوراخی در آن مشاهده گردید؛ توصیه اکید ما بر آن است که بلافاصله در صورتی که دانش فنی در این زمینه ندارید؛ مراتب اجرای کار را به دست یک استاد کار و فرد مجرب و کارکشته در این زمینه بسپارید تا وی بر حسب آموزش های لازم در زمینه تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج و کوله باری از تجربه و تخصص در این زمینه بتواند خیلی زود مشکل به وجود آمده را برای شما حل و فصل کند تا بتوانید به خوبی از دستگاه مورد نظر خویش باری دیگر استفاده نمایید. چرا که در غیر این صورت ممکن است ضمن حل نکردن مشکل به وجود آمده با سهل انگاری و عدم اطلاعات کافی در زمینه تعمیر مبدل حرارتی مشکلاتی افزون بر مشکل به وجود آمده در سیستم گرمایشی شما ایجاد گردد که این مسئله ممکن است هزینه های گزاف و بیهوده دیگری را روی دست شما بگذارد. پس چه بهتر که از همان ابتدای امر کار را به دست کاردان آن سپرده تا مشکل به وجود آمده را برای شما برطرف نماید.

 

سرریز شدن آب در پکیج

یکی از مشکلاتی که ممکن است با خرابی مبدل حرارتی در پکیج شما به وجود آید؛ سرریز شدن آب در پکیج شماست. به این صورت که با رسوب گیری، مبدل حرارتی پکیج شما از کار می افتد و سوراخ می شود. همین مسئله سبب ایجاد نشتی در پکیج شما می شود که در نهایت منجر به سرریز و بیرون ریختن آب در پکیج شما می گردد. به همین جهت سرریز شدن آب پکیج یکی از مشکلات شایعی به شمار می آید که دلیل آن ایجاد اختلال در مبدل حرارتی است.

تعمیرات تخصصی پکیج

آموزش تعمیر مبدل حرارتی پکیج

 

آموزه های لازم در تعمیر مبدل حرارتی پکیج

در زمینه تعمیر مبدل حرارتی پکیج می بایست حتما آموزش هایی دیده شود و دوره هایی به صورت حضوری و عملی صورت گیرد تا بتوان این بخش از پکیج ها را تعمیر نمود. یک تعمیرکار حرفه ای که سال ها تجربه کار در این زمینه را دارد؛ به خوبی می داند که به محض تعمیر مبدل حرارتی می بایست نوع به کار گرفته شده در  این قطعه از پکیج را در همان ابتدای امر مورد بررسی قرار دهد. به این صورت که هر یک از مبدل های تک مسیره و دو مسیره نیاز به نوعی خاص از آموزش برای تعمیر دارند که هر تعمیرکاری می بایست ضمن شناخت انواع مختلف مبدل حرارتی، راهکارهای لازم را برای تعمیر هر یک از آن ها و تفاوت های موجود میان آن ها را نیز در نظر داشته باشد. به غیر از این مسئله تعداد لوله ها، تعداد فین های طراحی شده روی آن ها و نیز ضخامتشان، ابعاد مبدل مورد نظر و نیز اتصال ورودی و خروجی ها همه و همه در نهایت می توانند روی نحوه تعمیر مبدل حرارتی پکیج ها تأثیرگذار باشند. بنابراین باید این نکات را پیش از تعمیر مبدل حرارتی در نظر داشت تا بازدهی بیشتری را به همراه داشته و در نهایت خیلی زودتر بتوان تعمیرات مربوط به مبدل های حرارتی پکیج را صورت داد. در کلیه مراحل تعمیر بهتر است که مراتب اجرای کار را به یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب سپرد تا با بهره گیری از دانش فنی خود بتواند مشکلات به وجود آمده را حل و فصل کرده تا بتوان به خوبی از دستگاه کارآمد خویش به خوبی بهره مند شد.

 

عوامل مختلف خرابی مبدل حرارتی پکیج

به طور کلی می توان عوامل مختلفی را در نظر داشت که یک مبدل حرارتی پکیج ممکن است خراب شود و آسیب ببیند. از جمله عواملی که ممکن است سبب ساز خرابی و آسیب در مبدل حرارتی پکیج شود؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نشتی

از جمله مهمترین مسئله ای که ممکن است سبب خرابی و آسیب مبدل حرارتی پکیج شما باشد؛ نشتی آب آن می باشد. به این صورت که به هنگام خرابی مبدل های حرارتی پکیج احتمال نشتی آب از آن بسیار زیاد است. به همین دلیل است که تمامی تعمیرکارانی که به منظور تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج وارد منازل مسکونی می شوند؛ پس از اطلاع یافتن از نوع مبدل حرارتی پکیج شما اولین مسئله ای را که مدنظر قرار می دهند؛ نشتی آب از مبدل های حرارتی پکیج شماست. برای تست نشتی آب هم یکی از متداول ترین راه های ممکن استفاده از آب و صابون است که با همین ابزار ساده به راحتی می توان فهمید که مبدل حرارتی پکیج شما نشتی دارد یا خیر؟ ضمن اینکه می توان خیلی زود نشتی ایجاد شده را برطرف نمود.

  • سوراخ شدن مبدل

گاهی اوقات با سوراخ شدن مبدل یا منبع انبساط ممکن است آب از زیر پکیج شما سرازیر شود. تعمیرکاران مجرب و کارکشته که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند؛ خیلی زود می توانند مشکل به وجود آمده را حل و فصل کنند. به طور کلی می توان اذعان داشت که در بیشتر موارد قریب به ۹۰ درصد می توان در صورت سوراخ بودن مبدل حرارتی پکیج ها، آن ها را به راحتی تعمیر نمود. حتی مبدل های حرارتی دو منظوره هم که برخلاف سایر مبدل ها از داخل سوراخ شده اند هم راهی برای تعمیر دارند و می توان آن ها را هم تعمیر نمود. سایر مبدل هایی هم که از خارج سوراخ شده اند؛ به راحتی قابل تعمیر می باشند.

  • سر و صدای زیاد در مبدل

از دیگر عواملی که سبب خرابی مبدل حرارتی می شود؛ ایجاد سر و صدای زیادی در این قطعه از پکیج می باشد که تعمیرکاران مجرب و کارکشته در این زمینه می توانند با بررسی امور این مشکل را نیز حل و فصل نمایند تا برای ساکنین خانواده ایجاد مزاحمت نکرده و مبدل حرارتی عملکرد عادی خود را داشته باشد و بتواند باز هم درست به مانند روزهای نخست آن برای شما کارایی لازم را داشته باشد.

  • ایجاد اختلال در عقربه پکیج

عقربه پکیج یکی از مسائلی است که حتما باید هر چند وقت یکبار آن را بررسی کنید تا مبادا عقربه آن از عدد ۵/۱ الی ۲ به بالاتر برود. هر چقدر از این مقدار درجه عقربه پکیج بالاتر برود؛ مشکلاتی را در مبدل حرارتی دستگاه پکیج شما به وجود می آورد که می بایست حتما مراتب اجرای کار را به دست افراد کاربلد و تعمیرکارانی سپرد که در این زمینه توانایی لازم را داشته و می توانند عقربه پکیج را به حالت استاندارد و عادی خویش مابین ۵/۱ الی ۲ قرار دهند تا ضمن درست عمل کردن مبدل حرارتی بتوان از پکیج خویش به درستی استفاده کرد.

بنابراین به طور کلی هر یک از عوامل یاد شده می توانند در پکیج شما ایجاد اختلال نمایند و سبب شوند که مبدل حرارتی عملکرد خود را از دست بدهد و نتواند به خوبی کارکرد عادی و معمول خویش را داشته باشد. به همین علت با هر یک از عواملی که ممکن است در مبدل حرارتی پکیج شما به وجود آید؛ بهتر است که مراتب اجرای کار را به یک تعمیرکار حرفه ای و کارکشته در این زمینه بسپارید تا وی بر حسب توانایی ها و کوله باری از تجربه و تخصص که در این حیطه کاری دارد؛ مشکلات به وجود آمده را برای شما حل و فصل نماید.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیرات پکیج علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از دوره آموزش تعمیرات پکیج آموزشگاه فنی پویان استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۰۰ ، ۱۳:۲۵
اصغر سیفی