آموزش تعمیرات لوازم خانگی

در این بلاگ ما میخواهیم منابع و مقالات معتبر برای آموزش تعمیرات لوازم خانگی رو معرفی کنیم.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

در این بلاگ ما میخواهیم منابع و مقالات معتبر برای آموزش تعمیرات لوازم خانگی رو معرفی کنیم.

کلمات کلیدی

طرز روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3215

روشن کردن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان

روشن کردن ابگرمکن

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3315if

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3315

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3218i

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3118

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3112

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان

روشن کردن آبگرمکن بوتان

کیفیت تلویزیون های اسنوا

کیفیت تلویزیون اسنوا

کیفیت تلوزیون اسنوا

پنل تلویزیون اسنوا ساخت کجاست

نظرات در مورد تلویزیون اسنوا

معایب تلویزیون اسنوا

مزایا و معایب تلویزیون اسنوا

قطعات تلویزیون اسنوا ساخت کجاست

تلویزیون اسنوا ساخت کجاست

بهترین تلویزیون 1400

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا

نحوه روشن کردن پکیج بوتان اپتیما

نحوه روشن کردن پکیج بوتان

طریقه روشن کردن پکیج

طرز روشن کردن پکیج بوتان

روشن کردن پکیج دیواری بوتان

روشن کردن پکیج بوتان در زمستان

روشن کردن پکیج بوتان

روش روشن کردن پکیج بوتان

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

چگونه طراحی­های مرجع  مربوط به دوربین مداربسته از پنج نام بزرگ یعنی Renesas، NXP، Qualcomm، Microchip و TI با یکدیگر مقایسه می­شود؟

سال پیش چشم­اندازهای بازار جهانی آشکار کرد که محموله­های دوربین­های IP در سراسر جهان احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون تجاوز خواهد کرد. با این حجم از تقاضا تعداد زیادی از شرکت­هایی که در حوزه نیمه هادی فعالیت می­کنند، دچار چالش شدند تا طراحی­های مرجعی را برای چنین وسایلی منتشر کنند.

تازه­ترین طراحی مرجع برای دوربین­های مدار بسته توسط Renesas و همکاران آن ارائه شده است و این ادعا را مطرح کرده­اند که طراحی مبتنی بر حسگر تصویر CMOS آنها دارای وضوح ۴k با ۸M پیکسل است. علاوه بر Renesas، NXP، Quacomm، Texas Instruments و Microship همچنین طراحی­های مرجعی از دوربین امنیتی خودشان را منتشر کرده­اند.

در این مقاله ما به طور مختصر ارزیابی خواهیم کرد که هر یک از این طراحی­ها چطور در برابر یکدیگر عمل می­کنند؟

Renesas

Renesas با همکاری Novatek Microelectronics و Systemtec Corporation Ltd اخیراً یک طراحی مرجع را برای کاربردهای امنیتی و مدار بسته منتشر کرده است.

گفته شده که طراحی مرجع با محوریت حول حسگر تصویر CMOS RAA462113FYL از Renesas قادر است با کیفیت بسیار بالایی (UHD) شی فعال را شناسایی و تشخیص بدهد. حسگر همچنین از ۳۰fps در خروجی دیجیتالی ۱۲ بیتی پشتیبانی می­کند.

Novatek پردازنده سیگنال تصویری دو هسته­ای ۸۰۰ مگاهرتزی خود را با حسگر Renesas یکپارچه کرده است و Systemtec روی طراحی هر دو بورد کار کرده است: هم از Renesas و هم از Novatek. طراحی موردنظر کار فوکوس خودکار با تشخیص فازی و نرم­افزار لنزهای زوم را پیاده­سازی می­کند که با لنزهای کم قیمت سازگار است؛ که باعث می­شود برای طراحان هزینه­های توسعه ارزان­تر شود.

 

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

طراحی مرجع Renesas – Novatek – Systemtec با حسگر تصویری CMOS از Renesas

 

NXP

یک طراحی مرجع که با طراحی­های انجام­شده توسط Renesas، Novatek و Systemtec  قابل رقابت است، طراحی مرجع دوربین IP  نوع i.MX27 NXP می­باشد. طراحی NXP بستری را با کارایی بالا برای نظارت تصویری دیجیتالی فراهم می­کند. شرکت همچنین ادعا می­کند که این طرح کار فشرده­سازی واقعی ویدیو را با وضوح ۷۲۰ در ۴۸۰ پیکسل و با رنگ کامل در ۳۰fps ممکن می­سازد. این طرح دارای طراحی­های کم مصرف و کاربردهای صنعتی با رنج دمایی عملیاتی گسترده خود می­باشد.

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

بلوک دیاگرام دوربین IP نوع NXP’s i.MX27

طراحی مرجع دوربین i.MX27 IP مشابه با طراحی Renesas قابلیت ارتباط با یک کارت SD، SDIO، اترنت (شبکه محلی کابلی) و یو اس بی ۲ را دارد. این واحد همچنین دارای میکروفون، ۶۴ مگابایت SDRAM، فلش ۳۲ مگابایتی NOR و فلش ۱۲۸ مگابایتی NAND می­باشد.

 

Qualcomm

Qualcomm دارای دو طراحی مرجع است: پلت­فرمهای ۳۰۰ و ۴۰۰ که برای کاربردهای دوربین هوشمند و یادگیری ماشین ساخته شدند. این واحد طراحی دارای ISP دوگانه است، رزولوشن ۴K UHD را ممکن می­سازد و از ۱۶M پیکسل پشتیبانی می­کند. کوالکام بیان می­کند که آن طراحی، این وظایف را از طریق یک طراحی محاسباتی ناهمگن با حداقل توان انجام می­دهد.

این طراحی شامل موارد زیر است:

  • رابط صوت ۲۴ بیتی
  • GPU 64 بیتی با عملکرد در ۷۸۰ مگاهرتزی
  • طراحی FinFET 10 نانومتری
  • پیاده­سازی­های امنیتی سخت­افزاری مثل موتورهای کریپتو سخت­افزاری و روت امنیتی

این طراحی همچنین دارای ۲ گیگابایت LPDDR4، ۱۶ گیگابایت eMMC و یک کارت میکرو SD تا حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. در این بیانیه همچنین مشخص شده است که این طرح همچنین از یو اس بی نوع C، HDMI، JTAG/UART و بلوتوث پشتیبانی می­کند.

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

بلوک دیاگرام پلت فرم کوالکام

میکروچیپ

میکروچیپ/ میکروسمی Timberwolf ZL38AMB به گونه­ای طراحی شده است که با پردازنده­های ویدیو Ambrella خود یکپارچه می­شود – و از میکروفون­های دوربرد، مکان­یاب صدا، کاهش نویز و یک کنسول اکو آکوستیک پشتیبانی می­کند.

بعضی ویژگی­های دیگر این طراحی شامل یک پردازنده صدای دوربین IP، یک اترنت (PoE) در جلو، یک پک دوبل از یکسو­کننده­های تمام پل بر پایه MOSFET و یک محافظ موج روشنایی PoE و … می­باشد.

طراحی مرجع پردازنده ویدیویی Ambrella دوربین IP

 

ادوات Texas

ادوات Texas همچنین دارای راه­حل طراحی دوربین شبکه IP خودش می­باشد. راه­حل TI برای سیستم­های توان پایین­تر با ذخیره­سازی نوع ابری و با امنیت بالا طراحی شده است. این نرم­افزار قادر به ارتباط از طریق Wi-Fi و بلوتوث (همراه با روش­های ارتباطی دیگر)  بوده و دارای ظرفیت­های صوتی همانند طراحی میکروچیپ می­باشد.

TI اطلاع داده که سیستمش یک طراحی بر پایه «توان درختی» است که از تعدادی منابع توان ورودی پشتیبانی کرده و مدیریت توان را ارائه می­دهد. همچنین شرکت شرح می­دهد که چطور وسایل حس­کننده حرکت در این طراحی در بازه­های طولانی عمل کرده و محرک­های کاذب را تشخیص می­دهد.

عملکرد پنج طراحی ¬مرجع دوربین IP

یک بخش از طراحی مرجع IP مربوط به دوربین TI

 

نتیجه ­گیری:

به طور کلی، شرکت­های اشاره­شده در بالا، طراحی­های جدیدی را ارائه کرده­اند که به مهندسان برای پیاده­سازی طراحی­هایشان در یک روش ساده و مقرون به صرفه کمک می­کند؛ در حالیکه هر طراحی نقاط برجسته خود را دارا می­باشد، به صورتیکه عملکرد بهینه­شده­ای را برای مواردی مثل رزولوشن، ظرفیت­های صوتی یا تصویری و یا امنیت داده فراهم می­کند.

آیا شما با طراحی­های دوربین IP قبلاً کار کرده­اید؟ برای سایر مهندسینی که با این دستگاه­ها کار می­کنند، چه توصیه­هایی می­توانید ارائه بدهید؟ تجربیات خود را با من در میان بگذارید

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیر بردهای الکترونیکی علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از آموزش تعمیرات برد الکترونیکی آموزشگاه فنی پویان استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۴
اصغر سیفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی